B.A.P Attack 9: Singapore

Translator: Kay
Original post: http://www.bapyessir.com/2014/04/youngjae-tweets-bap-attack-clip.html


YG: Kami.. B!
BAP: A! P! A~~TTACK!
BAP ATTACK
PENAKLUKAN BUMI BAHAGIAN 9
Menjelajah Singapura bersama penulis Yoo
Di dalam van yang diletakkan di lapangan terbang Incheon
DH: Ya, B.A.P!! Ada 2 orang yang sedang tidur di sini~ Dan Junhong tidur dengan begitu seksi.
DH: Semua oranf, (YJ: Ya) kamera yang baru telah sampai!
Yoo Youngjae/ 21 tahun/Penulis Yoo
YJ: Ini kerana kamera kami pada masa yang lepas… Di UK ya? Atau di Australia?
HC: Kami telah kehilangannya.
YJ: Kami telah kehilangannya di Eropah.
Kim Himcan/ 25 tahun/ abang yang tegas
HC: Jerman.
YJ: Jerman. Kami kehilangannya di Jerman, jadi kami beli yang baru.
DH: Untuk menghasilkan rakaman yang lebih baik untuk peminat kami…
Yoo Youngjae/ 21 tahun/ tanpa make up
YJ: Macam mana dengan kualiti sekarang? Saya tak boleh nampak…
Cap DH: Sekarang kulit Youngjae… Whoa~ Tengok jerawat dia~
Cap HC: Lagu ‘No Make Up’ oleh abang Untouchable sebagai muzik latar sekarang.
Yoo tanpa makeup sedang berkhayal.
YJ: Betul tu.
Misteri tinggi & berat Bap
DH: Semua orang! Bukankah sesuatu yang hebat telah berlaku? (YJ: Apa?)
DH: Bukankah kita semua mengukur ketinggian dan berat kita baru-baru ini?
YJ: Ya
HC: ugh. Ianya sangat…
DH: Tapia pa yang mengejutkan ialah..
HC: Ada dua perkara yang mengejutkan…
DH: Yang pertamanya, yang pertama…
Jung Daehyun/ 22 tahun/ jurucakap Jung
DH: Saya akan memberitahu anda ketinggian kami secara rasminya. Jadi, tinggi Youngjae ialah 177.4.
Cap YJ: Ianya ! 177.5!
Jung Daehyun/ 22 tahun/ notis
DH: Okay, pembetulan. (YJ: Kalau dibundarkan ianya ialah 178!) Ianya ialah 177.5, saya yang tepat seratus lapan puluh…! Oh, bukan 180cm
Jung Daehyun/ 22 tahun/ Saya meninggi
DH: Okay! Youngjae ialah 177.5cm. Saya ialah~! 178cm!
Jung Daehyun/ 22 tahun/ Jung yang lebih tinggi daripada Yoo sebanyak 0.5cm
DH: Ianya tak banyak perbezaan. Tapi!
YJ: Tiada perbezaan. Tiada perbezaan pun~~
DH: Youngjae selalu lebih huhu
Cap HC: Beritahu mereka yang saya tak pakai tumit kasut! Sebab lutut saya sakit T.T
Jung Daehyun/ 22 tahun/  Tumit apa?
Saya pun tak pakai tumit!
DH: Ya, apa-apa pun.
Kim Himchan/ 25 tahun/ umur di man lutut mula sakit
Hey! Abang! Hey! Ada satu lagi misteri. Beritahu kami!
Kim Himchan/ 25 tahun/ 5959
Betul, awak dungu { dalam nada yang lembut agar orang tidak slah faham}
DH: Ah ada satu lagi. Misterinya ialah…
Jung Daehyun/ 22 tahun/ Bukan kecil lagi
DH: Kami mengukur berat kami juga dan abang Himchan lebih ringan daripada saya.
HC: Satu misteri!
Jung Daehyun/ 22 tahun/ Realiti yang tidak boleh dipercayai
DH: Ianya merupakan misteri! Sebab tidak kira bagaimana anda melihatnya, saya kelihatan lebih kurus da kecil.
Jung Daehyun/ 22 tahun/ sedikit lemak di perut
DH: Sebenarnya saya tak mempunyai banyak lemak di perut.
Cap HC: Jadi awak maksudkan saya ada? (YJ: Ya!) Jaga-jaga mulut awak––
DH: Tunggu, semua orang. (HC: Pepatung?) Bukankah saya membeli cermin mata? Oh, ianya adalah gaya terkini…
HC: Cermin mata yang kaum bapa pakai sewaktu mereka mendaki
Jung Daehyun/ 22 tahun/ Lelaki yang mempunyai pengalaman dengan basikal
Ya betul, sewaktu menaiki basikal.
DH: Saya akan beritahu anda kedudukannya. (HC: Adakah awak mengira tinggi Youngjae?) Kedudukan mengikut ketinggian! (Ya saya sudah mengukurnya) Pertama saya akan memberitahu kedudukan megikut ketinggian! (HC: Saya rasa saya yang kedua)
DH: Yang pertama ialah abang Yongguk! Kedua ialah abang himchan! Saya yang ketiga! Keempat Youngjae! Kelima ialah Jong-
DH: Oh tunggu, saya melakukan kesilapan.
HC: Taka pa. tempat pertama dikecualikan.
DH: Betul tu, yang pertama dikecualikan.
HC/DH: Tak kira apa pun, Junhong ialah yang pertama.
DH: Saya akan beritau siapa yang berada di tempat terakhir…
Cap YJ: Saya akan mengatasinya dengan menggunakan tumit tinggi!! Ketinggian Junhong..
DH: Tapi tentu awak tahu siapa dia…
DH: Dan kedudukan mengikut berat pula.. Jongup dan saya seri  di tempat pertama.
HC: Hey, berhenti lakukannya. Ianya menjengkelkan.
DH: Abang Himchan di tempat yang kedua. Kemudian junhong yang ketiga. Keempat youngjae. Dan yang kelima abang Yongguk. Ya. Ya. Ya.
DH: Ianya susah. Apa-apa pun…
Cap HC: Saya sudah tukar warna rambut.
Jung Daehyun/ 22 tahun/ DAMCHU MERAH JAMBU
DH: Sebenarnya, bukankah kita semua dating ke sini dngan warna rambut yang baru?
HC: Tak, saya seorang saja yang mewarnakannya.
DH Saya pun buat juga.
HC: Awak sudah lama mewarnakannya.
DH: Apa-apa pun, saya warnakannya sekali lagi dan abang Himchan pun buat juga. (ZL: Bagi saya masuk dalam skrin juga.) Warna  apakah itu?
Kim Himchan/ 25 tahun/ Pencetus gaya terbaru.
HC: Warna yang akan menjadi ikutan?
DH: Warana apa yang awak lakukan?
Kim Himchan/ 25 tahun/ pengikut gaya
HC: Saya tak tahu. Campuran oren dan coklat.
DH: Apa-apa pun, bukankah kita akan ke Singapura?
YJ: Ya. Betul tu.
DH: Mari kita jumpa nanti di Singapura. Ucapkan selamat tinggal awak.
YJ: Bye! Jumpa di singapura~
HC: Awak semua tunggu. Abang akan datang.
YJ: Apa yang awak cakap?! Abang ialah ‘Gangnam Style’
Cap mendidih mendidih
DH: Tak,tak, tak. Tahan, tahan, tahan.
BAP ATTACK!
Di dalam kapal terbang menuju ke Singapura.
DH: Jongup-ah! Jongup-ah! Moon Jong Up!!
Zelo/ 19 tahun/ Bukan orang Hawaii
(Hello~)
DH: Peminat mungkin tak tahu ni tapi kedudukan kami di kapal terbang selalu begini. Cara kami duduk, caranya ialah… Abang-abang akan duduk bersama, Youngjae dan saya akan duduk bersama dan junhong dan Jongup akan duduk bersama.
Cap DH: (Suara semut) Hello
DH: Tidak~ Saya terjatuhkan computer riba saya. (HC: Bukankah ianya lebih mahal?)
Jung Daehyun/ 22 tahun/ Saya melaporkan abang Himchan.
DH: Semua, abang Himchan sangat~!
Jung Daehyun/ 22 tahun/ kesetiaan!
DH: Ah~ Saya akan berhenti di sini. Bye~
YJ: Abang Himchan… dia…
DH: Tak, tak, tak. Awak kena berhenti.
YJ: *bebel* *bebel*
DH: Berhenti.
Cap HC: Yoo Youngjae sangat comel.
Jung Daehyun/ 22 tahun/ Lebih berat daripada Kim Himchan
DH: Saya dah tambah berat. Adakah awak rasa saya kelihatan lebih berat?
Jung Daehyun/ 22 tahun/ Jangan menangis Jung Daehyun
DH: Adakah saya kelihatan lebih berat…?
Jung Daehyun/ 22 tahun/ Baby semua bertenang
DH: Kalau sekarang… saya tolak rambut saya ke atas..
Jung Daehyun/ 22 tahun/ penghasut
DH: Bagaimana?
Jung Daehyun/ 22 tahun/ BABY tolong kekal tenang
DH: Kalau saya cukur rambut saya.. apa yang peminat kita akan fikir?
DH: Ada kilat di luar sekarang
Cap HC: Hujan. Saya dah beritahu awak sekarang hujan.
DH: Ianya kilat di luar, macam mana kalau ia terkena kapal terbang kita?
DH: Kapal terbang adapenebat kilat kah?
Kim Himchan/ 25 tahun/ (Saya tak pasti)
HC: Saya tak tahu…
DH: Awak tak tahu abang? Itu pun awak tak tahu?
DH: Ia kilat sekarang. Abang
HC: Perut saya
DH: Sedang kilatkah di dalam perut abang?
HC: Yea
B.A.P ATTACK!
Tempat seperti lobi tetapi bukan lobi
Zelo/ 19 tahun/ Wartawan berita B.A.P Choi
ZL: Hello. Ini merupakan wartawan B.A.P, Zelo
ZL: Abang Youngjae, kita di mana sekarang?
YJ: Kita di Singapura.
ZL: Tolong cakap secara jelas. Di sini.
YJ: Kami telah tiba di Singapura, dan ini kelihatan seperti lobi.
Yoo Youngjae/ 21 tahun/ Yoo yang bijak
YJ: ia kelihatan seperti lobi.
Wartawan Zelo hanya melaporkan perkara fakta
ZL: Adakah ianya lobi atau kelihatan seperti lobi?
Yoo Youngjae/ 21 tahun/ Yoo yang jujur
YJ: saya tak begitu pasti.. lobi.. umm..
YJ: Untuk BABY yang sedang menonton.. jika saya katakana ianya lobi. Mereka akan fikir ianya lobi bukan?
ZL: Mereka akan fikir ianya lobi.
YJ: Tapi ia bukannya lobi. Tapi mereka akan percayakan saya kan?
ZL: Uh… Abang Daehyun
DH: Hmm?
ZL: Apa yang awaak lakukan sekarang?
DH: ...
ZL: Abang Youngjae, teruskan apa yang awak nak cakap.
Yoo Youngjae/ 21 tahun/ Penduduk Hannam-dong yang datang ke Singapura untuk bercuti
YJ: Kalau awak nak khianati saya dan datang semula, saya sangat bersyukur
YJ: Ini ialah lobi. Kami akan dapatkan bagasi dan pulang ke hotel…
Yoo Youngjae/ 21 tahun/ Abang yang baik
YJ: Hanya ada saya kan? Marilah!
Cap DH: Saya lapar
B.A.P ATTACK!
Ini ialah bili 919 yang sempurna.
ZL: Bilik kami, 919
Moon Jongup/ 20 tahun/ Hamburger
JU: Junhong-ah kenapa tiada burger di sini?
ZL: Uh… saya dah bawakannya
Moon Jongup/ 20 tahun/ Merajuk
JU: Ada kentang goring sahaja.
ZL: Saya dah bawakannya…
Moon Jongup/ 20 tahun/ Gembira dengan cepat
JU: Ianya hamburger
ZL: Hamburger
Masa depan kita ialah hamburger bukan?
JU: Ianya sempurna!
B.A.P ATTACK!
Kembara gambar bersama penulis Yoo
Youngjae mencadangkan lagu-D’Angela-Cruisin’
YJ: Hello semua! B.A.P ATTACK!
DH: ATTACK!
YJ: Daehyun-ah, B.A.P ATTACK
YJ: Sekarang semua, kita di Singapura sekarang dan saya B.A.P youngjae. Gembira bertemusemua.
YJ: Hari ini saya bercadang untuk menunjukkan kepada anda semua gambar yang saya telah tangkap sehingga sekarang.
YJ: Ii merupakan pertam kali saya melihat kembali semuanya~ ..Jadi saya amat gementar. Saya merancang kali ini supaya saya dapat melihatnya bersama anda semua.
Cap DH: Bukan gambar saya
YJ: Ada gambar daehyun dan ahli yang lain. Ada gambar sewaktu kami melancong juga. Apa-apa pun, saya akan tunjukkan gambar-gambar itu kepada anda.
Jom~
YJ: Ah~ ini, ini adalah gambar pertama yang saya ambil setelah saya membeli kamera ini. Kamera saya sebenarnya dibeli oleh abang jurugambar. Saya Tanya jika dia boleh membelikan untuk saya. Jadi bila abang jurugambar memberi saya kamera ini, ini merupakan gambar pertama yang saya ambil, tapi Jongup kelihatan baik dalam gambar ini.
YJ: Gambar ini… ketika itu kami membeli-belah dan kami Nampak patung yang comel ini.. dan Yongguk serta Zelo beraksi jadi kami telah mengambil gambar ini.
Ianya comel
YJ: Gambar ini… kami sedang berjalan-jalan dan ada nombor plat kereta BAP jadi saya telah mengambil gambarnya kerana saya rasa ianya hebat.
YJ: Melihat kepada gambar-gambar ini, kenangan lepas seperti muncul semula… gambar sememangnya mengimbau kembali memori.
YJ/DH: Owwww!!
DH: Ianya sukar dipercayai.
YJ: Awak ingat pizza ini?
D: Eh?
Jung Daehyun/ 22tahun/ Kehilangan memori
DH: Sudah tentu saya ingat, ah~ ini! Bukankah ini pizza yang kita makan di sana~ di.. awakambil gambar ini di Eropah kan?
Cap YJ: Tak. Detroitㅋㅋ..
(Daehyun menyanyi lagu Good-night Kiss)
YJ: Ah garis rahang Jongup!
DH: Garis rahangnya ialah perkara yang menarik tentang Jongup kan?
YJ: Ya betul.
DH: Tapi dia telah menambah berat jadi garis rahangnya hilang. Garis rahang Jongup telah hilang. Apa yang telah berlaku?
YJ: Saya rasa awak boleh jadikan gambar saya sebagai muka depan untuk album.
DH: Bagaimana kalau kita buat secara rahsia dan beri kepada peminat?
Selalu ingat tentang BABY
YJ: Ia merupakan idea yang bagus. Edisi terhad.
DH: Saya rasa mereka tentu akan sukakannya.
YJ: Ah Encik Jongup
DH: (Menyanyi lagu 1004) Sebab saya masih hidup adalah kerana BABY
YJ: Bukankah ini merupakan potongan yang terbaik?
YJ: Ini merupakan potongan saya yang mendapat pujian dari dua orang abang yang berkelulusan Fotografi dari Central Universiti.
YJ: Ini merupakan gambar di mana awak dapat merasakan kelelakian abang Yongguk.
YJ: Ini ialah di mana sifat kelelakian dan keomelan digabungkan.
DH: Sejujurnya, pada waktu itu saya banyak bersenam. Tapi saya telah berputus asa.
YJ: Kenapa?
DH: BABY kita tak menyukainya. Jadi saya telah berhenti melakukannya.
YJ: Bukan sebab hanya lengan awak yang menjadi gemuk pada waktu itu?
YJ: Kenapa dengan gambar ini? Ia kelihatan besar. Ianya ialah abang Himchan. Dia kelihatan seperti pengurus syarikat. Ah~ Zelo kelihatan seperti bayi. Comel, comel.
YJ: Ianya ialah gambar Daehyun, gambarnya cantik. Apa yang awak lakukan?
YJ: Ini sewaktu di Jepun, ketika kami keluar membeli-belah. Saya rasa tentu susah untuk menyuntiing gambar ini.
Terima kasih kerana berasa risau jurugambar Yoo..
DH: Hari ini saya rasa kurang senang, jadi saya memakai pakaian serba hitam.
YJ: Saya tak berminat.
Omo.. Jurugambar Yoo kita terlalu tegas.
YJ: ini ialah tempat di mana kami melakukan raptai.
DH: sebab saya berasa lapar.
YJ: Ini ialah tempat konsert kami. Seperti yang awak boleh lihat, di skrin ini terpampang notis tentang tiket konser kami yang habis dijual. Junhongie…
DH: Oh itu ialah perakam kamera.
YJ: Perakam kamera sewaktu rancangan reality kami! Anda semua! Sebagaimana yang telah saya beritahu anda semua, di dalam kereta sewaktu kami menuju ke Singapura, kami telah kehilangannya!!!
DH: Dan kami beli kamera yang lebih baik.
YJ: jadi kami beli yang lebih baik.
DH: Kami tak sengaja kehilangannya.
YJ: Ia bukan begitu.
DH: Betul.
YJ: Sekali lagi, kami minta maaf.
YJ/DH: Maaf.
YJ: Saya mengambil gambar ini ketika saya di satu jalan kerana jalan lorongnya sangat cantik. Saya mengambil gambar, dan kemudian saya sedar yang tiada siapa berada di jalan itu, jadi saya telah sesat, jadi untuk kelihatan seperti tiada apa yang berlaku, saya mencari merka ke sana dan sini. Saya perlu berjalan sekitar 10 minit dan saya boleh rasa peluh dingin di belakang saya.
YJ: Ah, ini..
DH: Ow, sangat comel
YJ: Ini sangat… bila awak melihat gambar ini, adakah awak hendak kahwin dengan cepat?
DH: Saya memang nak kahwin dengan cepat, tapi bukan sekarang. Saya akan mempunyai ramai anak apabila saya telah berkahwin.
YJ: Apabila awak menonton “Superman is back”…
D: Ah, Cho Sarang kita.
Yoo Youngjae/ 21 tahun/ Ahli kelab pencinta Choo
YJ: Ianya sangat…
DH: Choo Sarang kita
YJ: Apabila saya melihat pemandangan sebegitu,saya rasa ianya sangat hebat.
DH: Betul, betul.
YJ: Saya rasa tiada yang lebih berharga daripada hubungan erat bersama keluarga.
YJ: Wow~ Saya ambilnya dengan baik.
DH: Tunggu
YJ: Apa yang awak lakukan? Yah~ ini, dia sedang memeriksa gambar. Dia kelihatan seperti tuan muda.
DH: Selepas main golf.
YJ: Tuan muda yang pulang setelah bermain golf.
DH: Dia seperti “ adakah gambar itu kelihatan baik?”
YJ: “Adakah hasilnya bagus?” Wow~ Jongup kelihatan kacak memakai cermin mata hitam. Saya cemburu kepada orang yang boleh menggayakan cermin mata hitam.
DH: Ini ketika…Ah! Di kafe!
YJ: Ini sewaktu kita merakamkan Go B.A.P, kita keluar untuk makan.
DH: Kami tinggalkan abang Himchan keseorangan dan melarikan diri.
YJ: Dan ini ialah semua makanan. Kami akan tunjukkan makanan yang kami makan.
DH: Penkek! Penkek pisang!
YJ: Ianya sedap.
DH: Ini ialah salad Caesar.
YJ: Betul tu.
DH: Ini ialah strawberi
YJ: Kek
DH: Kek strawberi. Ini ialah cheesecake!
YJ: Yeah~ Kegemaran Daehyun.
DH: Saya suka cheesecake.
YJ: Ini sangat menarik.
D: ianya menarik.
DH: I atas strawberi itu mereka letakkan coklat.
YJ: Ianya sepert gunung. Ow, awak sangat menikmati makanan dan keju yang boleh ditarik.
DH: Awak ambil gambar saya secara rahsia lagi.
YJ: Jongup!
DH: Wow! Jongup!
YJ:MJup
DH: Seperti yang saya katakan dahulu, awak boleh nampak dua gig hadapannya.
YJ: Seperti arnab. Awak tahu emoticon Lululala daripada KaTalk? Dia kelihatan sepertinya. Oh! Hasilnya sangat baik.
DH: Dia kacak.
YJ: Zelo…
DH: Buakankah ia lebih kepada sesuatu seperti ini?.. Junhong kata “Hey, awak, ikut saya” “Apa yang awak cakap?”
YJ: Dia hebat. Senyumannya yang tenang.
DH: Senyuma Buddha?
YJ: Daripada semua ini, kami akan cetak satu dan berikan kepada peminat. Dan ulai daripada sekarang, mungkin saya akan mengambil gambar sebagai hobi dan jika saya ada mengambil gambar yang bagus, saya akan tunjukkan kepada awak, jika saya ada peluang seperti hari ini. Jadi nantikannya. Suatu hari nanti, saya akan suntingnya dan tunjukkan pada semua orang. Bye.
B.A.P ATTACK!
JU: Apa?
Mari pergi
HC: Janganlah marah.
DH: Semua orang! Kam telah menamatkan konsert kami.
JU: saya pun tahu tentang itu.
DH: Apa?
JU: Saya pun tahu.
DH: Hey! Jangan berpura-pura tidur, saya tahu awak belum tidur.
Moon Angel.
DH: Hey, jom pergi ke kedai serbaneka. Joongup-ah.
Dia marah ke?
DH: Kenapa awak berkelakuan macam ni? Jom pergi ke kedai serbaneka.
Jongup-ah, Jongup-ah. Saya tak nak pergi.

B.A.P ATTACK!

© BAPYESSIR.COM #Kay (Malay)

No comments:

Post a Comment