B.A.P Attack (Serang) ! Diari Dominasi Bab 4 [LA]

Translator: Mariana
Original post: http://www.bapyessir.com/2014/04/youngjae-tweets-bap-attack-clip.html



Kami adalah B.A.P
SERANG!
BAP ATTACK (SERANG)!
Diari Dominasi Dunia Bab 4
B.A.P = ★
T kap: Diari Dominasi Dunia Bab 4 LA
Tandatangan Zelo
2014.04.20 AM 09:50
Chicago → LA dalam kapal terbang
Zelo(19)/Pembukaan Maknae
Selamat sejahtera ~ kami dalam perjalanan ke
LA(Los Angeles)
Kami bercadang untuk ke LA (Los Angeles).
Zelo(19)/Remaja
Kulit semakin teruk.
Zelo(19)/BABY♥ZELO
Saya akan berjumpa dengan peminat-peminat LA lagi~♥

OH!
(Yongguk Hyung yang kacak)
Zelo(19)/Makknae risau akan hyung
Jangan gigitnya.
TIDAKㅠㅠ
Walaupun dia tidak dapat mendengarnya ...
T kap: Diari Dominasi Dunia Bab 4 LA
Tandatangan Zelo
2014.04.20 PM 2:30
Sampai di Lapangan Terbang LAX
Zelo(19)/FikirBesar [n/p sama seperti kumon] Makknae
Kami baru sahaja sampai di lapangan terbang
Um~ (berfikir)
Cara saya filemkan adalah dengan
Dalam beg saya,
Masukkan dalam poket,
Dan filem sambil saya berjalan.
Zelo: Ianya bagus!
Bagusx2
Kap: ←Zelo yang gembira :)
Kap: Inilah cara bagaimana B.A.P duduk dalam lapangan terbang.
Zelo: Bolehkah anda lihatnya?
Daehyun hyung
Kap: ←Daehyun hyung
Zelo: Ah~ berat.
Youngjae hyung
Kap: ←Youngjae hyung
BAP ATTACK (SERANG)!
T kap: Diari Dominasi Dunia Bab 4 LA
Wartawan Jung Daehyun  >▽ <
2014.04.20 PM 5/6(?????):40
Bermain bola keranjang di taman hadapan hotel.
Daehyun(22)/DAMCHU yang teruja
Ya, semua orang. Kami berada di Los Angeles.
Semua orang kami berada disini, Los Angeles.
Selepas kami sampai di hotel di Los Angeles,
Kami datang ke sini untuk bermain bola keranjang.
Kami datang ke sini untuk bermain bola keranjang, dan sekarang ahli kami,
Saejoong hyung, yang mengambil gambar dan yang selalu bekerja keras,
Penduduk asal (penduduk LA) dan
kami akan main 3 lawan 3.
Dae: Sekarang, mari kita lihat!
Dae: Sekarang, disana...
Kap hitam: Kim Himchan
Kap: Daehyun, Kau memang suka dengan benda-benda macam ni kan?
Dae: Ya, Ianya menyeronokkan.
Daehyun(22)/ penyampai ahli bola keranjang
Orang yang memakai baju merah dan t-shirt putih adalah
Youngjae,
Sekarang orang yang berada dihadapan saya, berkasut putih,
Memakai Newera adalah
Yongguk Hyung.
Mereka (penduduk LA) sangatlah bagus (dalam bola keranjang).
Apa yang dia lakukan!? Yoo Youngjae! Ah! Yoo Youngjae, apa yang dia lakukan~!?
Daehyun(22)/Minda pengarah
Ah~ ianya menyusahkan?
Kap hitam: Kim Himchan
Kap: Yongguk bagus dalam itu,
Tetapi Youngjae agak teruk.
Menyedihkan.
T kap: Diari Dominasi Dunia Bab 4 LA
Oleh. MOON
Daehyun(22)/Saya adalah atlet!!
Jongup!
Up: Ya?
Kap: Wartawan Jung Daehyun secara sukarelanya turut serta
Kap(merah/hitam): Dia curi budak itu punya!! Budak-budak!!
Memalukanㅡㅡ!!
Daehyun(22)/Kehabisan tenaga
Saya berhenti bermain;
T kap: Diari Dominasi Dunia Bab 4 LA
Bang Yongguk Si Fobia Kamera
2014.04.20 PM 8:15
Selesai bermain bola keranjang! Dalam perjalanan ke hotel.
Bang Yongguk(25)/Gaebong Dong Kevin Garnett
Ini adalah taman di LA.
Untuk masa yang lama,
Um…satf-staf kami dan ahli-ahli kami
Bermain bola keranjang bersama.
Sememangnya…um~
Saya baru sahaja selesai memanaskan badan dan baru nak lari, tetapi
Oleh kerana staf-staf dan kami sudah tua,
Semua cakap nak balik.
Ya, kami akan balik lagi sedihnya.
Esok, ada lagi penggambaran,
Dan ada kerla lain yang perlu dilakukan,
Jadi kami cepat-cepat balik berehat,
Dan buat pada esok hari.
Sudah lama sejak kali terakhir bermain bola keranjang, beritahu anda perkara sebenar,
Um~~ saya sangat lembab,
Tetapi bila saya bermain bola keranjang,
Kap hitam: Permintaan Bang Yongguk
Skrin data Kevin Garnett
Bang Yongguk(25)/Gaebong Dong Kevin Garnett
Saya ialah Gaebong Dong's Kevin Garnett.
Sekarang, aka nada data skrin Kevin Garnett.
Guk: Semua orang, mimpikan saya ♥
BAP ATTACK (SERANG)!
T kap: Diari Dominasi Dunia Bab 4 LA
Pelatih Kumpulan Kamera Youngjae
2014.04.20 AM 11:30
Bilik hotel Daehyun-Youngjae
Youngjae(21)/Pagi Yoo
Ya, semua hi! Selamat pagi New York ca~!
Ah!! Ini bukan New York… Cuba lagi
Youngjae(21)/Pagi Yoo
Hi~*
Tempat ini adalah LA!
Pagi kedua LA.
Selamat pagi? Semua
Sekarang Korea
Malam, jadi kalian semua
Sudah berada dalam alam mimpi.
Um…hari ini kami ada
Temu bual dengan Mnet Amerika,
Dan lebih masa. Jadi
Saya akan dapat
berseronok lagi hari ni.
BAP ATTACK (SERANG)!
T ap: Diari Dominasi Dunia Bab 4 LA
Bang Yongguk SI Fobia Kamera
2014.04.21 PM 9:25
Bang Yongguk(25)/Bbang menjaga kualiti
Ya,um~ ini adalah tempat pemerhatian di LA
Oh~ ini adalah kali pertama saya datang kesini, tetapi
Bila kami datang pada tengah hari,
Kami dapat melihat dengan lebih baik.
Kami datang agak lewat, jadi
Kami tidak dapat melihat dengan elok.
Jae: Ha.. ia dah tutup.
Chan: Tidak, mana ada!
Jae: DIa tutup jam 10...
Kap hitam: Youngjae
Kap: Isnin ditutup dan
Hari ini Isnin.
Chan: Hari yang keluar pula hari hujan.
[n/p kata-kata orang-orang tua Korea]
Bang yongguk(25)/orang yang datang pada hari hujan
Ah~hari yang keluar pula hari hujan, setiap hari,
Kami mendaki bukit, tetapi
Tempat ini dah tutup.
Himchan(25)/Penyayang
Tempat ini,
Ini adalah anjing...
Kap hitam: Jung Daehyun!
kap: Dia akan gigit! Dia akan gigit!
Himchan(25)/Penyayang
Bukankah pasangan akan datang kesini?
Dae: Saya fikir dia menolong anjing, kan?
Himchan(25)/Penyayang
Bukankah? Semua?
Tetapi walaupun
Kap hitam:Jung Daehyun!
Kap: DIa mengoyangkan ekor dia salang~ salang~?
Kawan!!
Himchan(25)/Penyayang
Kami datang kesini walaupun kami tidak ada pasangan
Himchan(25)/ㅠㅠ
Au au~~ (Saya takut)
Kap hitam: Jung Daehyun!
Kaki anak anjing itu sangatlah panjang
Himchan(25)/Penyayang
Saya ingin bela anak anjing
Daehyun(22)/ingin membela anak anjing puppy 1 [n/p ianya kata-kata orang Cina maksudnya manusia]
Jika kami membela anak anjing, apakah yang akan terjadi? (bela) Dalam asrama.
Kap: Punah;
Himchan(25)/Orang yang realistic
Siapa tahu dimana dan apa yang anjing akan membuang air besar?
Dae: Dan kita terpijaknya..
Chan: Aeec
Kap Hitam: Bang Yongguk
Kap: Anak anjing itu akan mendapat tekanan.
Dae: Betul tu. Oleh sebab kita tidak berada didalam asrama, dia akan dapat tekanan setiap hari.
Himchan(25)/mak anak anjing
Mari pergi anak-anak~ Mari pergi!!
Kap hitam: Jung Daehyun!
Ppoppiya [n/p nama haiwan peliharaan secara rawak ]! Itu salah tu~
Chan: Tidak x3
Kap hitam: Youngjae
Kap: (Anjing itu) sangat boleh diharapkan
Daehyun(22)/DAMCHU yang boleh diharapkan
Hey! Kita juga boleh diharapkan!
Kita ada Jongup yang boleh diharapkan! Haha! Kan?
(ketawa)
Bang Yongguk(25)/ketua
Konsert LA adalah konsert terakhir bagi jelajah US, dan
Saya hanya um…rindukannya sangat-sangat.
Tahun depan, saya mahu melawati lebih Bandar-bandar dan lebih tempat-tempat,
Dan oleh kerana US adalah negara yang besar,
Kami ada banyak Bandar-bandar yang kami belum lawati lagi, jadi
Um… saya mahu pergi ke pelbagai Bandar
Dan mahu bertemu dengan peminat. [dia tidak memberitahu siapa sebenarnya yang dia mahu bertemu tetapi saya yakin dia ingin berjumpa dengan peminat]
Kami, B.A.P,
Datang ketempat-tempat yang tinggi,
Dan melakar lebih tinggi impian.
Dengan muzik kami,
Kami mahu mengubah dunia,
Dan sehingga lagu-lagu kami
Tersebar diseluruh dunia,
Kami menunggu
Untuk hari itu.
[n/p saya mengubah ayat kedua terakhir ↑ jadi ia membawa maksud dalam yang difahami]
Dan untuk hari itu,
Kami berlari kea rah itu.
Sebelum kami debut, ramai orang
Memberi reaksi akan kata-kata ini dengan
Mengatakan itu hanyalah cita-cita sesebuah kumpulan baru atau
Secara ideal.
생각하시는 분들이 굉장히 많았어요 [n/p dia mengulangi kata-kata itu]
Tetapi kami
Mencapainya satu demi satu.
Bang Yongguk(25)/budak yang sensitif
Tempat yang tinggi ini,
Anda tidak dapat melihat bintang-bintang, kan?
Bintang yang cantik sekarang
Uh??
Ha~ (bunyi lega) daebak, saya jumpanya.
Sehingga bintang yang kalian cari sekarang
Menjadi kami,
Saya mahu mencipta lagu yang baik,
Menjadi seorang yang baik
Dan
많은 분들에게 [dalam ayat seterusnya]
Saya mahu menjadi ahli muzik yang memberi impian kepada semua orang.
Terima kasih.
Siari Dominasi Dunia Bab 4 LA
Oleh. MOON
[Walaupun Youngjae hanya sebut ya, saya akan terjemahkannya jadi anda akan faham apa yang Jongup katakan. :)]
Up: Selamat sejahtera
Jae: Selamat sejahtera
Up: Hari ini kami makan sarapan tengah hari
Jae: ya
Up: Betul-betul selepas itu, kami ditemu ramah oleh Danny sunbaenim dan D…Dumb sunbaenim
Jae: ya
Up: Kami ditemubual dengan seronoknya dan pergi ke Pantai Dennis, kan?
Chan: Pantai Venice
Up: Bukan Dennis?
Chan: Venice
Up: Oh... ya apa-apapun kami akan ke pantai Venice,  
Jae: ya
Up: berseronok
Jae: ya
Up: pergi makan lagi
Jae: ya
Kap hitam: Kim Himchan
Kap: (Jongup) ototnya memang bukan sebarangan
Up: makan makan malam... (ketawa)
Up: Selamat malam!
Kap hitam: Kim Himchan
Kap: otot dada memang bukan sebarangan
Kap hitam: Moon Jongup
Ini lemak lemak;;
Kap hitam: Youngjae
Kap: ♥Selamat malam semua ♥
BAP ATTACK (SERANG)!
Diari Dominasi Dunia Bab 4 LA
Wartawan Jung Daehyun >▽ <
2014.04.22 PM 9:25
Bilik Menunggu LA Nokia Theatre
Dae: Aumo
Daehyun(22)/Pin Daehyun
Ya semua
Ya ini adalah bilik menunggu,
Daehyun(22)/lelaki yang kacak tidak bersolek
Dan saya tidak bersolek
Dae: Maafkan saya.
Dia pengsan.
Kap: ← Youngjae pengsan kerana kepenatan [n/p dia hanya ketiduran, bukan betul-bbetul pengsan]
Dae:Saya fikir dia betul-betul letih
Himchan hyung~
Himchan hyung, apa yang anda sedang lakukan?
Chan: Saya?
Dae: ya
Chan: Hanya…
Dae: merasakan…
Himchan(25)/Kimyangmerungut
Saya berdarah ㅠㅠ
Dae: Saya akan tutup kamera ini
Dae: Ya semua, jadi sekarang kami sedang bersedia untuk solekan rambut
Dae: Kawan ini tidak pernah hilang sejak dari datang US.
(seperti kesan bunyi) Apakah awak?
Jika anda adalah jerawat, aku mahu kau hilang.
Dae: Dan... bila konsert itu tamat, kami akan tinggalkan United Kingdom...
Saya fikir jelajah ini agak panjang. Saya rasa.
Saya mahu melihat para peminat Korea dan…
Pertama sekali, oleh kerana sini tak ramai yang bercakap bahasa Korea…tanpa beberapa staf dari syarikat kami (TS).
Jadi saya rasa agak kesunyian.
Dae: Bagaimanakah hari ini semua? Adakah bagus?
Solekan mata agak gelap.
Dae: Sekarang jika saya mahu tunggu lagi sikit, saya akan berjumpa dengan peminat-peminat dan hati saya sangat gementar.
Daehyun(22)/Visual+Vokalis
Sekarang kami akan naik ke pentas,
Kami akan naik dan dapatkan mikrofon dan
Kami akan betul-betul bersiap sedia untuk ke pentas.
Um.. oleh kerana ini adalah konsert terakhir di US,
Saya akan lakukan yang terbaik! Jom!
BAP ATTACK (SERANG)!
Diari Dominasi Dunia Bab 4 LA
Di sebalik tabir
Semua orang bawa paling kurang pun sebuah patung..
Apakah yang kita lakukan disini? Hyung~
Jae: Baby kita…[n/p dia tidak selesakan ayat dia ]

BAP ATTACK (SERANG)!

© BAPYESSIR.COM #Mariana (Malay)

No comments:

Post a Comment